Alla inlägg den 25 april 2009

Av Ingrid - 25 april 2009 20:11



Okej, ännu en agilitytävling för mig och Tilla är avklarad. Idag tävlade vi i både hoppklass och agilityklass.I hoppklassen hade hon väldigt bra fart men vägrade två gånger på säcken innan hon till slut tog den. Annars hade vi kunnat placera oss jättefint om det inte vore för den lilla incidenten! Tror vi tappade en tio sekunder där när jag försökte övertala henne att man skulle igenom det platta blåa som låg på marken...


Agilityloppet ska vi ju inte tala om. Tror inte hon var riktigt redo för ett agilitylopp. Det slutade i alla fall med att Tilla sparng av plan och luktvisiterade gräset istället. Blir till att bl.a öva på säkra inkallningar, bäst att sätta det på listan.

Mamma hörde dock att Jenny Damm och co glatt utbrast, när det var min och Tillas tur, "Nu ska vi kolla på den lilla kooikerhonan!", så lite omtyckt av kändis var hon allt, innan hon sprang av planen och gjorde bort matte vill säga ;) Men jag älskar henne ändå!

Inget av loppen filmades tyvärr, har man en oteknisk mamma som kladdar med kameran så har man. Men jag älskar henne ändå, också :)


Bredvid oss satt även en liten flicka med sin cavalier som precis hade tävlat i hopploppet där det inte gått så bra. Hon grät och ville tydligen skaffa en ny hund :P Tyckte lite synd om cavalieren som såg så söt och oskyldig ut när hon fick utstå mattens hårda kritik.

Tycker också att det är lite orättvist att göra så mot sin hund, visst kan man bli lite sur ibland, ta en paus osv och låta ilskan rinna av, men visa aldrig det för hunden på det viset! Lämna den och går därifrån eller svälj det. Man kommer ingenstans utan träning!!! Allting hänger på hur vi tränar och om man tränar sin hund. Jag blev inte arg på Tilla när hon sprang av plan, tjatade på henne eller visade missnöje efteråt, för jag visste att hennes beteénde berodde helt på vad jag har tränat på, eller inte tränat på rättare sagt.

Och visst har vi alla olika kunskaper men då utsätter vi oss inte för sådana situationer där vår kunskap inte räcker till, om vi inte kan hantera det på ett bättre sätt än att hunden blir lidande.


Nu ska jag fanimaj käka pannkakor! Fridens!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om prefixet "Taggade Tassar"?
 Jättebra! Jag gillar det.
 Bra, lätt att komma ihåg.
 Sådär, inget märkvärdigt.
 Dåligt. Svårt att komma ihåg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards