Alla inlägg under februari 2009

Av Ingrid - 28 februari 2009 17:29

Hyperhärlig dag idag. Soligt och skönt. Tilla och jag traskade på i rask takt på vår favoritrunda och hittade på lite kuliga saker. Hon gick lös det mesta av tiden vilket gick väldigt bra. Det är dock värre att ha henne lös i skogen än på landsbygden så detta var ingen baggis.

Tilla gick väldigt fin fot när vi skulle passera människor - vilket det var gott om idag, fler som letat sig ut - vilket jag blev positivt överaskad av! Hon kan min lilla plutt, även saker som hon finner tråkigt.

Men jag har lagt upp en film på en av de saker hon älskar att göra mest! Och här kommer några bilder :)



Dagens I-landsproblem: Vem har dragit ut tv-antenn-sladden igen??

Av Ingrid - 27 februari 2009 14:57

Känns skönt att vara glad. I alla fall i den här situationen. För som tur är så är det med största sannolikhet inte något fel på Tillas ben. Veterinären trodde att hon kanske slagit i det eller liknande först och sedan börjat gnaga på det för det. Men sedan att hon fortsatt att gnaga och orsakat irritation i huden. Även små, små talgknutor hade bildats under huden på ett ställe som han trodde var lite inflammerat. Ett intressant fall tyckte han lustigt nog.

Jag fick ett spray som jag ska spraya på huden 2 ggr i veckan och så antibiotika som jag ska hämta ut sen. Han sa dock att den antibiotikan var allmänt känd för att kunna orsaka lite dåliga magar, tyvärr.


Så det verkar som att vi kommer att kunna tävla i agility i alla fall i April! :D Så överlycklig! Men mest av allt är jag så jävla glad för Tillas skull. Att hon slipper ha ont i benet på grund av någon konstig skada som bara kommer hindra henne från ett normalt liv. Matte älskar dig, Tilla, över allt annat! <3



Av Ingrid - 26 februari 2009 13:34

Nu har jag fått en tid hos veterinären imorgon emd Tilla. Hon har ju som nämnts tidigare problem med att hon gnager på sitt ben och nu misstänker vi att hon kan ha ont i det.

Jävla bajs. Jag pallar inte att hon ska få problem med sitt knä. Nu kommer det bara bli en massa tråkiga koppelpromenader. Ingen agility, inget hoppande och hur fan får man en sprallig och aktiv kooiker att vara stilla och lugn? Agilitytävlingen i April som jag redan anmält oss till, blir det nog inget av. Om det inte av med hjälp av något mirakel det visar sig att hennes ben är friskt, vilket jag tvivlar på. Lilla Tillapilla, vi får göra vårt bästa.

Av Ingrid - 23 februari 2009 21:26

Fanny och Tilling har en vild disskussion om hur lång tid Fanny kommer klara att duscha på. Louise vill inte att det ska lukta btw så hon är lite orolig. Jag hade också tänkt slå rekord. Ska skriva klart mitt arbete om Karelsk björnhund (Det som jag har planerat att bli klar med) innan vi tillsammans drar till Donken. Jag älskar att nattuggla på Donken.


Dagens I-landsproblem: Hur gör man med en menskopp?


Pussokram

Av Ingrid - 19 februari 2009 14:34

Igår vaknade jag upp med världens jävligaste humör. Jag har tydligen aldrig riktigt förstått innebörden av uttrycket att "vakna upp på fel sida" förräns igår morse när mitt humör avslöjades med att kasta mobilen i golvet så fort jag öppnat ögonen. Vet ej om det berodde på någon bra dröm som jag slets ifrån eller på typ vitaminbrist eller nåt.

Antagligen var det inte TVns bästa morgonhumör heller eftersom den hade bestämt sig för att sända myrornas krig på alla kanaler! Dagens erbjudande! Jag tackade nej och krängde i mig två kärleksmums och ett glas saft till frukost.

Det bästa sättet att bota dåligt humör är att ge vika för alla opassande tankar om saker som man bront vill göra. T.ex shoppa. Dyrt men nästan överdrivet effektivt eftersom det ofta följer ett dåligt samvete med på köpet, och ett löfte om att man aldrig ska använda det som botemedel fler gånger. Tills nästa gång det dåliga humöret irriterat letar upp en dold "förbjuden" tanke...


Men som tur var slapp denna morgon bli lika förpestad som gårdagens, som jag hann frukta innan jag somande igår. Men strax efter en av dagens vovvepromenader, där jag febrilt har försökt rädda de båda jyckarna från alla kissberg! (läs; Snöhögar indränkta med hundpiss) Så började snöflingor att sakta dala ner från himlen. Grrr..

Det är väl bara att bita ihop och vänta ut den riktiga våren. Den måste komma snart!


P.S  GRATTIS Natali! 18 idag, inte illa överlevt!!


Dagens I-landsproblem: Att äta, eller inte äta.....chipsen....?


Av Ingrid - 16 februari 2009 23:40

Jag gillar mitt rum. Jag gillar färg i alla varianter, vare sig det matchar eller ej. Huvudsaken är att de förmedlar en känsla. Jag gillar mina färger i mitt rum. Jag gillar känslan. Därför gillar jag mitt rum. Prepare yourself! Om bilder från mitt rum absolut överhuvetaget inte intresserar er så föreslår jag att ni blundar medans ni skrollar ner eller helt enkelt stänger ner bloggen.


 


Min obäddade säng som av någon anledning alltid är belamrad av två hundar.


Min älskade dator i ett vimmel av underbart plotter!

 


 


En av mina favoritdelar. Hyllan emd lådor har jag målat själv. Älskar även min runda jordgubbsbox..

 


Min rosa del av fönsterkarmen..


Den "turkosa"..

 


Och den svarta..


Svart matchar med svart. Bilden i mitten är ju ett måste tyvärr.


Samt min eviga dille på storstadsbilder..


Billiga men otroligt enkelt snygga kort från Ikea. Lite häftmassa, sen är det bara att (bokstavligt talat) slänga upp dem på väggen! Voíla!



Självklart skulle mitt rum inte vara mitt rum utan hundar. Även i icke-levande form. Så de har en tendens att retsamt nästla sig in här och där trots mina försök att bromsa dem så att de inte tar över totalt!


Hundhyllan.


En färgglad plansh som fått hänga med sen tidig ålder.

 


Mina älskade raser som jag köpte på WDS i Stockholm!

 


Och så klart måstet för alla kooikerägare!

 




Underbart!


Gillar inte den här tavlan speciellt mycket. Men den har fått följa med tack vare historien bakom den!


Sist men inte minst mina högt älskade frimärken! Så klockrena att det knappt får vara sant!


Nu ska jag fortsätta läsa. Ha en trevlig kväll och hoppas att ni njuter av era rum lika mycket som jag gör av mitt!


Dagens I-landsproblem: Det är rikitigt störigt när håret faller i ögonen när man ska läsa! Var finns klämmorna när man behöver dem!? Grrr....

Av Ingrid - 14 februari 2009 17:07

Det var längesen jag läste en bok. Sorgligt nog hade jag glömt hur underbart det var att uppslukas så där av några bokstäver på ett pappersark.

Inom scenariot av 20 timmar har jag läst 442 sidor. Helt förtrollad har jag suttit och kommit på varför det är så bra att läsa. Vilken fantasi det väcker! Vilken kreativitet och inspiration!

Det är som att falla i ett tryggt bottenlöst hål medans man sitter i dvalan av boken. Tills man oväntat slår i marken med en smäll. Man ville ju läsa mer...

Sakta kommer verkligheten tillbaka och man upptäcker allt annat tråkigt man måste ta itu med, som man har skjutit upp för det där givande ögonblicket på några timmar med en riktigt bra bok.

Men det är värt den utdragna stunden av insjunkenhet i en värld, som nästan kan liknas vid ett drogberoende, och som man alldeles desperat och villkorslöst vill skall infinna sig på riktigt. Men som bara kan uppnås genom att läsa en bok.


Annars har väl det soliga vädret också varit en anledning att man gått runt i ett sorl av lyckorus de senaste två dagarna. Glad alla hjärtans dag!

Av Ingrid - 12 februari 2009 22:25

Nästan ännu en vecka avklarad. Känns nästan som att vara olyckligt kär det här.


My vampire for the taking: "Eatable art?"  


Har fått lite kött på benen efter ikväll med gänget uppe på hundstallet. Dock var det inte hundträning som utövades ikväll. I helgen ska jag faktiskt mysa ner mig i detta fruktansvärt kalla vintervädret med den första Twilight - boken, har väl gått och blivit Twilightoholic som alla andra.

Och efter en rolig dag, men misslyckad rent shoppingmässigt, på Väla, så kanske det blir en runda på stan. Det här med besparingar hajar tyvärr inte jag. Sorgligt.

P.S Jag är beroende av två saker: Idominsalva och bananaskids. 


Kände för att slänga in den här bilden. Jag och Natta på nyår!

 


Dagens I-landsproblem: I BROKE A NAIL!!!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om prefixet "Taggade Tassar"?
 Jättebra! Jag gillar det.
 Bra, lätt att komma ihåg.
 Sådär, inget märkvärdigt.
 Dåligt. Svårt att komma ihåg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards