Alla inlägg under november 2008

Av Ingrid - 27 november 2008 19:57

Sitter just nu och renskriver kolatomen på datorn. Måste skicka iväg den till läraren innan klockan tolv...


Samtidigt försöker jag finta min dator till att låta internet fungera med jämna mellanrum! Tänkte nämligen länka till en tävling på en blogg där man kan vinna ett halsband genom att bara slänga in en kommentar :) Det lottas ut tre halsband och mer akn ni läsa i den här bloggen: http://tricolordogs.wordpress.com/2008/11/26/tavling-3/#comments

som är en av mina favoritbloggar. En underbar fotograf med underbart vackra hundar. Och med fötterna på de rätta ställena!


Vi har skaffat en gran till internatet. Ojvoj vad tidigt men det gick inte att kompromissa om saken..Sara lyssnar på julsånger och Petro kollar på Sunes jul. Mysigt värre :)


Vill också meddela att min GI - period nu är över. Kom på att det inte riktigt var min grej. Men det var kul så länge det varade. Det är inte varje dag man får kränga tre kexchoklad och en påse brio.


Igår spårade vi. Eller Tilla spårade, jag gick bakom och höll i snöret. men det var Fanny som var spåläggaren. Det var på Charlottes order att hela klassen skulle lägga spår till varanndra. Vilket jag tyckte var en dum idé redan från början då jag vill att Tilla ska vara mer säker i sitt spårande innan vi byter. Vilket hon defenitivt inte är. Jag vet dock att hon spårar efter klöven och inte mig. Hur som helst så gick det åt helvete. Tilla tappade bort sig rejält tre gånger och slog jättemycket i spåret. Hon vart näst intill stressad över att hon inte kunde hitta rätt. Utan min hjälp hade hon aldrig klarat det, och jag ville ju at hon skulle lyckas. Men detta är ett misstag vi inte har råd med att göra om.


Snart ska jag ut med vovvsingen igen, sen plugga lite anatomi och så ska jag gå o lägga mig tidigt. Just det, ska försöka hinna med ett avsnitt av förhäxad också. Bajs. Hinner aldrig med nånting ju.


Dagens I-landsproblem: Vad fan är cellulosa?


God jul och dröm sött :)

Av Ingrid - 25 november 2008 23:16

Ikväll har vi våfflat mys. Eller mysat i våfflor. Gott var det i alla fall. Jag älskar verkligen att hitta på andra saker att göra än o plugga.


Men jag känner mig redan som en bättre människa med den nya livsstilen som jag har inlett. GI-metoden skall öppna portarna till en ny värld hade jag tänkt. Eller ska jag vara mer präktig? Som vanligt överdriver jag. Men någonting måste ju hända. Känns lite som om man sitter fast. Så nu har jag dragit igång med nya matvanor. Första dan gick inte så bra. Bra middag men dock slutade den i tre kexchoklad och en påse brio. Ajaj. Igår gick bättre, den slutade bara i glass med chokladsås. Idag gick nog också lite bättre, den slutade in en våffla med liiiite glass. Jag är en tapper krigare.


Jag har lyckats skrapa ihop en ny layout till hemsidan. Var ju tvungen för o få plats med den nya fliken! Jag är numera en arbetare. Passar hundar och lite sådär. Iof har jag inte hunnit med så mycket då jag bara har haft tre timmar på mig att vänja mig vid ännu en ny livsstil. Men förhoppningsvis kan jag snart starta min karriär.


Gonatt, sov gott, kram kram! Kolatomen Nisse hälsar! *död*


Dagens I-landsproblem: Vem fan stängde av timern?

Av Ingrid - 22 november 2008 18:25

Skön vinterdag idag. Trodde nästan att min kamera skulle hamna i dvala när detta mörker håller på o invaderar..men idag var det ju riktigt fint väder :)


Tilla spårade klöv idag. Vet inte riktigt hru långt det var men det innehöll två 90 graders vinklar som hon klarade galant och sedan gick det i en båge. Hon hade bra tempo hela tiden och var mycket spårnoga! Duktig vovve! Hon utvecklas väldigt bra.


Så nu gäller det bara att fortsätta lägga spår så att jag inte tappar det igen. Men det är nog ingen fara. På Onsdag ska vi spåra med klassen, så där blir man ju tvungen. Sen tänkte jag försöka lägga minst två gånger i veckan, så länge hon inte tröttnar.


Nu ska jag gå och hoppa på Fanny. Puss o kram.


Dagens I-landsproblem: Dessa trassliga spårlinor...


Av Ingrid - 21 november 2008 18:08

Det var ju roligt. Att det började snöa idag. Not, nu kan ju inte jag cykla med Tilla som jag så fint hade bestämt med mig själv.

Och jag kommer inte ihåg att det belv mörkt så här snabbt förra året. Nu är det ju kolsvart redan vid klockan fem och det börjar komma redan vid 3. Eftersom jag inte gillar att gå i mörkret är min och Tillas dag slut redan vid 19.00 nu för tiden. I alla fall för promenader. Jag saknar sommaren. Vid den här tiden väntade jag fortfarande på att gå ut på långpromenad i kvällssolen.


Jag har skrivit önskelista och julpyntat på internatet. Mwihi.


Dagens I-landsproblem: "Ångest"


Pussokram göllisar

Av Ingrid - 20 november 2008 17:33

Matdags i ängssugan. Det luktar potatis. Mmmm.

Det är så skönt att veta att det är hunddag nästa dag. Då behöver man inte gå och lägga sig lika tidigt som annars, för det känns ändå som om man är hemma när vi har lektion i vårt eget skolhus. Praktiskt.


Imrogon ska jag lägga spår till Tilla. Ska bli duktig med det igen. Och så ska jag börja cykla varannan dag. Innan har det blivit nån gång i veckan, men nu ska jag banne mig bli duktig på båda. Det är av ren lathet att detta inte blivit av. Det är så mycket bekvämare att bara ta sin hund och gå. Och träna utanför huset eller nåt. Lixom.


Puss :)


Dagens I-landsproblem: Jag blir utan godis ikväll :(

Av Ingrid - 18 november 2008 16:58

Det regnar. Det regnar, det har regnat hela dan. Jag har bävat mig för att gå ut med Tilla men det har gjorts. Lite oftare och lite kortare. Så får det bli. Men om regnet får för sig o sluta så går jag nog lite längre senare.

Jag har tränat nose-toutches med Tilla nu väldigt länge och det har börjat se riktigt snyggt ut. Nu har vi kommit så långt att vi tränar på att hon ska dutta ända tills jag säger "kom". Vilket betyder att jag skall kunna gå runt henne, göra ljud m.m utan att hon slutar eller fuskar. Sen direkt när jag säger kom ska hon kuta mog mig eller frammåt rättare sagt. Fast vi tar det steg för steg såklart och anpassar tempot.


Nu är det så att jag har blivit utmanad utav två olika bloggare på samma utmaning :P Det är Maggie och Sabina.


Jag brukar ju aldrig göra sådana här utmaningar, men eftersom jag känner mig oartig om jag ej gör den så gör jag ett undantag för dessa trevliga bloggkompisar. Men jag kommer inte att utmana vidare, det orkar jag inte!


De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras blogg.

1) Jag hatar regn.

2) Jag lyckas alltid äta godis precis innan maten och sen bli mätt.

3) Jag har en stor begäran efter att skaffa en vit herdehunds hane om några år.

4) Jag är otroligt sällskapssjuk även om det inte märks så ofta.

5) Jag får små kickar av att använda bläckpenna...

6) Men jag hatar blyertspennor.

7) Utan min hund är jag inte någon Ingrid Melin.

Dagens I-landsproblem: Jag glömde busskortet och fick betala med vanliga mynt..

Kramar från mig
Av Ingrid - 15 november 2008 12:14

Veckan som gått har varit hektisk. Eller så är det bara en ursäkt, vad vet jag. Jag skäms lite för att jag inte har lagt spår till Tilla på ett tag. men det har blivit annan träning som blivit prioriterad. Ska försöka se om jag orkar lägga något idag. Snart. Jo, det ska jag göra.

En dag har jag slavat på Håleryd. Nu vet jag att jag i alla fall aldrig ska börja jobba med hästar.

Och som tröst för det så ska jag kolla på alla säsonger av Förhäxad. Mjo, dom är bra, emn det syndiga är att tre personer här på skolan har alla säsonger..lite onödigt om ni frågar mig. En hade ju kunnat få ha alla säsonger av FRIENDS istället? Och en annan Desperate Housewives eller nåt? Men det är väl världens sammanträffande att hämnas på lilla mig. Jag får vara glad av det jag får. 3 Kompletta säsongsboxar av förhäxad.


Klart slut


Dagens I-landsproblem: Jag hatar att duscha.

Av Ingrid - 9 november 2008 20:08

Tilla och jag tränade emd apportbocken idag. Nu känns det verkligen som om vi kommer npnvart! Hon startar jättesnabbt och hämtar apporten, men är lite segare på tillbakavägen. Men det är i alla fall frmasteg då hon i början inte ens ville ta i apporten. Det har hjälp mycket att bara vänta.


Dagens I-landsproblem: Internet fungerar ikke.


Pussokram

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om prefixet "Taggade Tassar"?
 Jättebra! Jag gillar det.
 Bra, lätt att komma ihåg.
 Sådär, inget märkvärdigt.
 Dåligt. Svårt att komma ihåg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards