Alla inlägg under september 2008

Av Ingrid - 30 september 2008 20:58

Läste precis ännu en tråd om en disskussion om Ceasar Milan. Som vanligt blev jag irriterad på alla svar men försöker ändå förstå vad det är de ser hos honom som de inte ser bättre hos någon annan. Det lyckas sällan.

I alla fall så brukar jag läsa igenom hela tråden och sedan försöka slänga in ett argumneterande inlägg i mängden som jag försöker formulera på ett bra och intressant sätt. Men det är som om det hängde sig, som om jag aldrig tryckte på skicka inlägg, för aldrig tycks folk förstå, förstå vad det är man vill få fram. Eller så är det väl jag som är trögfattad.

Hipp som happ, så läste jag inte färdigt den tråden för en gångs skull eller skrev ett svar. Senaste inlägget jag läste där var "Men ältar ni verkligen fortfarande det här. Jesus". Och då gav jag upp. För folk kommer alltid att älta, aldrig att ända sin åsikt. På så sätt som jag aldrig ändrar min. Men när jag gick ut från tråden tänkte jag att jag inte kan ta på mig ansvaret för alla de hundar vars ägare har knäppa funderingar och handlingar, men jag kan ta ansvaret för min egen. Att fokusera på henne till 100% så att hon får ett värdigt hundliv. Och det är det som räknas just nu. Min underbaraste, älskade TilliVanilli.

Av Ingrid - 29 september 2008 21:44

Jag vet varför befolkningen ökade efter år 1000. Det är det nog inte många som vet. I och för sig kommer jag o glömma det så fort provet är över imorgon. Och innan dess bör jag nog plugga tills provet är över så att jag inte glömmer det innan det är klart...


Men det bästa sättet o lära sig är o pausa. Det visste ni inte va? Gärna med lite glass också.


Dagens I-landsproblem: Orkar inte gå och tända lampan


Plugga precis på pricken (alliteration) - fan

Av Ingrid - 28 september 2008 14:28

Jag har gjort ett layoutbyte på hemsidan nu :) Vart faktiskt rätt nöjd. Titta själva så får ni se.

Det blidde ingen pensionärsmobil igår. Det blev en Samsung SGH-M300 istället. Á lá Teacup-style.

Även Sally har fått en ny look.





Nu ska jag gå och jaga fjärilar. Och se om jag kan hitta en o annan mask.

Pusshejs


Av Ingrid - 27 september 2008 12:03

Hej alla glada filurer där ute. Hoppas att ni har haft en underbar morgon! Min har kanske inte varit så fullt underbar, men humöret är i alla fall på topp!

Igår fångade jag lite tid med mina kära vänner i Kristianstad. Det kändes att det var längesen vi sågs sist! Så det behövdes verkligen fyllas på med lite Sara och Emy - qualitytime! Och tack till den söte killen som följde mig hem från bussen igårkväll. Jag hoppas att han klarade sig själv den långa farliga vägen genom Näsby.. :P


Hela den här veckan tycker jag har varit fett lyckad. Det var riktigt länge sen som en hel vecka har flytit förbi med flaggan i topp nästan hela tiden. Så det tackar jag för.

Kanske det beror på att jag har varit mobillös? Ingen aning men den här veckan har jag i alla fall levt stenåldersliv med min döda telefon. Så jag och mamma ska iväg nu och se om vi hittar någon billig pensionärsmobil som vill flytta in i min ficka.


Tilla blir 18 månader den 14 November. Och jag har funderat mycket på om jag och Tilla skulle våga oss ut på vår debuttävling i agility snart. Men vi vill börja med en tävling som ligger i närheten men det finns inga här efter november förräns till sommaren, i princip. Så antagligen får vi vänta. Till sommaren har vi då tränat agility i ett år. Så då lär vi ju sopa banan. I alla fall i klass ett. Jag och Tilla har gjort många klass tre kombinationer och några klass tre banor, och dom har vi fixat utan några större misstag.

Vi måste fortfarande lära in höger och vänster och balanshindrena. Allting måste sitta perfekt. Egentligen skulle man kunna strunta i alla detaljer och bara köra på, men jag tycker det är roligare att träna mycket så att grejerna (slalomet, kontaktfälten, höger, vänster bl.a) sitter säkert så att man slipper o hjälpa hunden på banan när man kör, och bara köra handlingsracet lixom.


Jag går...men jag kommer tillbaka...


Dagens I-landsproblem: Vi hade ingen yoggi hemma i morse.



Av Ingrid - 24 september 2008 22:08

Jag har preic med hjälp av mina kära kamrater och några naturkunskapsböcker fått reda på vad en galax är. Fett coolt att det kanske finns fler planeter som jorden i en annan galax. Synd bara att det skulle ta 2 miljoner år att åka dit.


Koprolali är ett vetenskapligt ord för kiss och bajs-åldern.

Visste ni att om man håller tillbaka i sin kiss och bajs-ålder, alltså om man inte ger utlopp för sina kiss och bajs - barnsligheter, så kan man få tics när man blir stor.

Jag lider nog ingen stor risk för att få tics i alla fall. Det är ju skönt o veta.


Nu ska vi fortsätta plugga. Vi har bara hållt på i en timme. Men jag har tatt paus de senaste tre kvartarna.


Sov gott gummisnopp ^^



Av Ingrid - 23 september 2008 20:27

Vet inte varför dom ska sända ett program som heter Idol när man har mig att titta på. Jag menar, vi kan ju starta en mottagning här i Hjelmsjövik, ett slags museum där man får titta och kanske klämma lite på mig!


Sitter i Åstugan och glor på bloggar och bilder. Ettorna är så söta iår, som Fanny sa, men förra årets ettor var sötare, för det var ju vi ^^ hihi


Dagens I-Landsproblem: Riset blev geggigt till kvällsmaten


Efter pausen..kommer jag tillbaka


lurade..nu är jag borta

Av Ingrid - 22 september 2008 16:37

Så mjuk och så len. Till slut blir allt hårt som sten.

Dina ögon så blanka och fina. Nu är det dags att vila.

Vi kanske nån gång ses igen. I alla fall var du en underbar liten vän.

Vila ifrid min gråfärgade lilla ängel <3

Elvira

Av Ingrid - 21 september 2008 19:55

Den som har världsrekordet i att bygga korthus har nog världsrekordet i tålamod också.


Igår hade vi nog tidernas skönaste fest här. Det blev en najssuprise i en klass för sig. Fast idag får man ta smällen såklart. Nisht nice.


Jag tror att filmen "The break-up" har gått typ 3-4 gånger nu på tv. Tror att någon har satt den på repeat.

Och jag skulle kunna äta en hel häst. Krände nyss ett plus-meal bigmac på donken och nu ska jag gå o äta crunchy.


Ha de fetballe

Tilla är en söt plutt **


Dagens I-Landsproblem: För mycket lök i salladen.

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om prefixet "Taggade Tassar"?
 Jättebra! Jag gillar det.
 Bra, lätt att komma ihåg.
 Sådär, inget märkvärdigt.
 Dåligt. Svårt att komma ihåg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards