Alla inlägg under juni 2008

Av Ingrid - 30 juni 2008 23:04

Igår var jag depp. Idag är jag lycklig :D Vet inte varför, då det inte hänt något speciellt dessa dagar som skiljer varandra åt. Eller kanske? Det har i alla fall varit finare väder idag. Och iochmed fint väder letar sig alla små människor ut ur sina lägenheter här på Näsby. Även om det mest är en massa kaxiga småpojkar som muckar gräl med varanndra stup i kvarten, medans deras morsor hejar på..så är det ändå mera mys med lite liv utanför fönstret. Och så blir förståss promenaderna roligare!


Idag har jag pratat med både Fanny och Natali i telefon, och det är alltid lika kul att få höra från dem :D

Sen nu innan ikväll så tänkte ju jag och mamma åka till Åhus brukshundsklubb och träna agility, men vi ångrade oss och provade med rinkaby istället, som ligger närmare. Men det var bra att vi inte förväntade oss för mycket då man var tvungen o va medlem där för o träna och att den skulle vara upptagen om 10 minuter (vi fick träna dem minutrarna om vi ville :P).  Vi träffade även en tjej där som gick på Östras hundlinje..men som verkade trevlig och sa att de brukade träffas där på Onsdagar och träna agility. Jag vart ju först lite tagen av att för första gången fått träffa en av dessa så omtalande östra ljungbyare men så fort jag fått klart för mig att hon inte var något hot så vart jag glad över att ha fått den inbjudan :) Så nu ska jag förhoppningsvis tillbringa mina framtida Onsdagar av sommarlovet på Rinkaby brukshundsklubb!


Nu ska jag gå o äta jordgubbar. Hejsvejs.

Av Ingrid - 29 juni 2008 19:59

Har precis varit ute och cyklat med Tilla runt Näsby och sedan avslutat med ett träningspass. Hon är fortfarande relativt okontaktbar på promenaderna men det blir bättre. Vi övar vidare med "gå fint" och det går sakta men säkert frammåt. Imorse tog morgonpromenaden vääldigt lång tid eftersom hon började dra i kopplet och jag fick sådär stanna var tredje meter.


Har även börjat träna in ett nytt tricks nu då det var ett tag sen. Men ni får se vad det blir utav det..imorgon ska jag och mamma i alla fall försöka o komma iväg till agility-planen i Åhus och träna lite. Jag blev nog väldigt bortskämd med o ha en agilityplan precis utanfö fönstret nu det senaste året. Och jag saknar det sjuukt mycket! Det känns som om jag laddar batterierna när jag och Tilla kör agility eftersom vi båda tycker att det är så fruktansvärt roligt! Och jag blir främst glad för att Tilla gillar det så mycket. Så nu när vi inte kört det på länge känns det som om batterierna börjar ta slut..jag tror jag är inne i någon slags depp-period nu.


Jaja, imorgon ska jag bada Tilla och på Tisdag blir det kooikerträff :) Och sen på Onsdag bär det iväg till Stockholm!!


ha de myys

Av Ingrid - 25 juni 2008 17:58

Jag gillar inte barn. I ren allmänhet. Ibland kan det väl dyka upp en unge eller två som är någerlunda okej, men inte annars. Därför är jag just nu emot att skaffa barn, och tvivlar på att jag vill göra det när jag blir stor (fast någon unge blir det nog i alla fall, men men, you can't fight faith i så fall). För det första, tänk så blir ungen allergisk? Tänk så hatar den hundar eller blir världens mest allmänt otrevliga människa? Sen kom jag på mig själv igår med att tänka på att kanske uppfosta den som en hund. Nejmen, typ klicka in den och sånt för det den gör rätt eller varför inte starta en agilitykarriär? HAHA, tänk er en unge som springer runt och hoppar hinder, slänger sig upp på A-hindret och kravlar sg igenom däcket. Man behöver ju aldrig berätta för ungen vad som är normalt, utan man typ lär den från början att den var född till att springa agility. Skit bra!

Men om nu den här agilitykarriären skulle gå i stöpet och jag blir tvungen att fostra ungen till en vanlig medmänniska så skulle jag nog aldrig komma ifrån sättet att berömma när den gör något rätt/bra. Bra, duktig! KANSKE man skulle kunna använda klicker åtminstone?

Av Ingrid - 24 juni 2008 19:26

Har precis varit ute på en underbar promenad med Tilla! Och med underbar menar jag att all träning gick super :) Jag har ju passat valpar idag igen (money) så Tilla har varit med mammi på jobbet, så hon har inte fått så mycket rörelse idag. Så därför lade jag ett spår när jag kom hem som jag sedan tog med Tilla. Det gick relativt bra. Det var väldigt svårt dough, för det var jättehögt gräs (shit kom på att jag måste kolla fästingar nu!!...hon hade inga!) med en massa andra intressanta dofter samt att det blåste satan och det gjorde så att hela spåret hade typ flyttat sig. MEN hon klarade det! Hon hittade första pinnen galant, emn sen blev det svårt och hon behövde hjälp med den sista, sen, efter lite tvekan och förvirring från Tillas sida, så hittade hon till slut sin leksak :D

Det är verkligen svårt att hitta spårterräng här på Näsby..måste anstränga mig lite mer och kanske be mamma att köra mig till skogsområden.


Pussokram ät banan.

Av Ingrid - 23 juni 2008 14:15

Det verkar nästan som om Tilla börjar klara sig igenom sin trotsperiod. Eller så är det bara för att jag börjat träna henne mer på hennes nivå. Hur som helst så har det gett resultat. Igår gjorde vi ett jättestort framsteg i burleken! Nu söker hon verkligen sig till buren när vi tränar och blir skitglad när hon får gå in i den :P

Har även börjat träna in ett nytt prkatiskt ord som ska få Tilla att sluta lukta så mycket i marken. "Gå fint" heter det och innebär att hon skall gå vid sidan om mig, vilken sida kvittar,hon behöver inte kolla mig i ögonen hela tiden, och hon får ej dra eller lukta i marken, om hon försöker lukta drar jag bara upp kopplet en bit så att hon inte kommer ner med nosen och sedan får hon berömm och godis i princip hela tiden. Målet är ju att hon skall älska ordet "gå fint" och jag tycker redan att vi kommit en god bit på vägen. Sen är hon då fri att göra vad hon vill när jag säger fri.


Ville också bara säga att Sally har typ gått ner 5 kilo sen vi bodde i Bjärlöv.. :)


Och igår var jag inne och läste lite och hittade en domare som avlade satan på sina bichon friséer, en tik hade fått 13 kullar på 9 år! Och en annan hade haft 8 kullar på 4 år..

http://h1.ripway.com/baksidan/

Och så gå in på Norgehistorier så kan ni läsa mer. Här står även en MASSA andra hemska historier om vad som hänt hundar.


Pussokram

Av Ingrid - 22 juni 2008 17:43

Idag har jag gjort..ingenting. Förutom att gått ut med Tilla. Har jag bara sovit och tittat på OC hela dagen. Fick ju inte så mycket sömn på midsommarnatten. Festen var hemma hos Towa med en massa trevligt folk :D

 Jag älskar mitt rum och framförallt min säng. Just nu är här en aning stökigt men även det har ju sin charm..extra mysigt är det när det regnar för då får man ju en ursäkt till o vara här.

Nu ska jag snart gå ut med vovven igen och så ska jag ta med mig långlinan så att vi kan stanna o träna lite..vågar lixom inte ha henne helt lös när här finns så många barn och hundar.


puss  o kram



Av Ingrid - 19 juni 2008 10:46

Har precis tävlat med Näsbybussen till Näsby på cykel. Och jag vann. Haha, palla slösa tid och pengar på o ta bussen när man dessutom får sig ett gratis träningspass på köpet!

Var hos tandläkaren innan och dem har EN man på typ 20 kvinnor på den avdelningen jag är påoch han är lixom den "riktiga" tandläkaren :P tihi. Och det är tur att dem inte har kameror i spegeln man gapar för..jag älskar att ligga hålla på i den spegeln. Jag menar, man ser ju så bra! Med lampa o allt!


Eftersom jag trackade ner så mycket på världens befolkning häromdan kan jag i alla fall trösta er med att Sverige är rätt grymma på att plantera nya träd efter att ha huggit ner dem. tror det var att för varje träd som kapas planteras ett eller tre nya träd istället :)


Snart ska jag ut o tillfredsställa vovvarna, sen ska jag träffa Alleh i stan :) det var längesen ;)


pussokram

Av Ingrid - 18 juni 2008 23:52

Tilla beter sig väldigt underligt ibland. Hon skäller i princip på alla människor just nu. Även i folksamlingar som hon aldrig annars gör. Nej, vi får hoppas att det går över.


I morse tänkte jag gå värsta megarundan med hundarna ner till stan o vara där ett tag. Men det blev för varmt så vi fick runda av promenaden o gå hem. Olidligt varmt var det. Nu på kvällen tränade jag lite med Tilla på en stor fotbollsplan som jag har upptäckt i närheten. Jag hade långlina på henne och så tränade vi fot och lite sånt. En stor bonus är ju att det kommer hundar vid sidan av fotbollsplanen hela tiden så det är bra att ha den störningen. Hon är så jävla duktig när hon är lös (med långlina syftar jag på nu) när det kommer andra hundar. Har jag henne i flexi går det lite sämre men har jag henne i vanligt koppel blir hon helt tokig. Idag lyssnade hon ganska bra, men det märks att hon har mycket annat för sig nu som hon inte haft innan.


Idag köpte jag även tågbiljetterna till Stockholm till den 2 och 6 Juli!! Nu är det klart, nu finns det ingen återvändo!


Och Sverige förlorade mot Ryssland! Haha, in your face!

Ryssarna var ju faktiskt mycket bättre än svenskarna, vad jag kunde se av det lilla jag såg :P


Gonatt allesammans!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om prefixet "Taggade Tassar"?
 Jättebra! Jag gillar det.
 Bra, lätt att komma ihåg.
 Sådär, inget märkvärdigt.
 Dåligt. Svårt att komma ihåg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards