Alla inlägg under juli 2008

Av Ingrid - 27 juli 2008 13:02

Sommaren är ändå härlig. Trots att hundarna blir lidande. De två senaste dagarna har jag och mamma dock tillbringat på hundstranden med Tilla, och det var skoj, och Tilla tyckte inte det var ett dugg jobbigt eftersom hon var blöt hela tiden.

Och igår var det fest hos Pontus. Det va chill. Väldigt trevligt folk var där :)

Nu tittar jag på Showdog mums and dads. Ajajaj...ett program som involverar ett par familjer vars liv kretsar runt hundällning. Och den enda som jag gillar kör konster, agility, jakt m.m med sin weimaraner, men hon blir typ hånad av de andra familjerna som tycker hon är jättelöjlig. Det enda dem gör är att springa med sina hundar i utställningsringen och den ena som har australian shepherds, hon kör lite lydnad också på sin höjd. Helt sjukt. Dom blir typ helt förkrossade när deras hundar inte vinner. Förutom hon som jag gillar då. Hon är någerlunda normal.

Av Ingrid - 24 juli 2008 00:26

Jaha. Mariamagdalena-marknad idag med Tilla och "gänghängarna". Otippat olidligt varmt. Nu är vi heelt slut...bilder kommer till hemsidan snart. Kanske imorgon. Om jag orkar. Nu är jag trött som fan. Hittade två bilder på Tilla på stallet.se som någon hade snott och skrivit sitt namn på. Så arg och förbannade som jag är nu går inte att beskriva. Tror bara jag varit det typ tre gånger innan. Jag vill skriva något som jag kommer att ångra. Så jag gör det inte.

Idag åt jag på en rå kyckling. Tilla drack cola. Sally åt en råtta. En vegeterian åt hamburgare och korv.  Erica brände sig på ett avgasrör. Och mitt tangentbordshållare gick i sönder. Nu får jag ha tangentbordet i knät. Jag funderar på att spruta yes-powerspray i munnen. Känner mig ofräch. Gonatt.


Imorgon blir det Båstad och hälsa på Stina.


Think lovely thoughts

Av Ingrid - 22 juli 2008 00:45

Jag har människofobi. Människor är extremt läskiga och kan beté sig riktigt onormalt ibland. För o vara människa då.

Undrar vad som är värst. Den ljusa sidan eller den mörka..


Månen ser ut som en gatulyckta ikväll. En sån där med spöklyse, lixom mer vitt ljus än rött ljus. Men lite vackert är det ändå.


Nu blir det väl värmebölja igen. Otur för Tilla som knappt kan vara ute på dagen då det endast bidrar till en flåsande hund. Men jag tycker ändå att det är mysigt att gå låånga promenader på kvällen. Ikväll gick vi till stan, hämtade cyklen och cyklade hem. Det gick super! Jag måste börja bygga muskler på Tilla. Hur gör man det mer än cykling, springning?


Hoppas ni har det bra :)

pussgonatt

Av Ingrid - 19 juli 2008 21:32

Idag lärde jag och Tilla oss att om man går i regnet, då blir man blöt. Går man länge i regnet, då blir man dyngsur. Och blir det översvämning, då får man ett fotbad.


Men i Lund var det trevligt :) Träffa Nattis, Zippo och hela faderullan.


Tilla och jag måste träna. Vi måste öva apport och lite tävlingslydnad (fast det kommer vi inte göra, bara det att jag känner mig duktig när jag skiver det här). Burleken har vi dessutom tagit paus ifrån sen wds eftersom buren fortfarande ligger kvar i bilen. Sikken osis. Men gå fint övar vi vidare på och det nya tricket sitter snart som berget :D


Nu tittar fåglarna fram efter regnet..

Av Ingrid - 17 juli 2008 12:14

Goda nyheter! Eller kunde ju vatt bättre, men Tilla har nog inte noskvalster i alla fall. Eller det kan ju va det, men veterinären skrev ut tabletter mot förkylning istället som vi skulle prova och avvakta med att komma tillbaka. Hoppas det fungerar! Vill verkligen inte att hon ska ha noskvalster!

Sally har fått en totalmakeover. Jag klippte av allt skägget igår. Vi kan verkligen inte ta hand om hennes skägg. Sen ryckte jag öronhår på ena örat gav ett bad och lite ögondroppar. Idag ska jag rycka i andra örat, klippa klor och finklippa på sina ställen. Sen är hon redo för utställningsringen! Not. Hon vill inte ens gå runt gården.

Av Ingrid - 14 juli 2008 22:51

Stackars Tilla. Millimeterslånga, blekgula kryp med gigantiska klor att kötta sig fast med i en nos har drabbat Tilla. Så kallade noskvalster. Dom kan dra åt pipsvängen. Men oturlignog gör dem inte det förräns vi drar till veterinären. Jävla småkryp.


Idag har jag gått genom nästan hela Näsby fält. Med Tilla såklart :)


ha de myys

Av Ingrid - 13 juli 2008 19:05

Det susar i öronen. Kroppen gungar. Och vart kommer egentligen det oranga bandet på armen ifrån..? Så här kan det var en dag efter tivolirock.

Tycker egntligen att det är lite onödigt att stå längst fram vid scenen där musiken blir så hög att man ändå inte hör något. Och fötterna blir mosade av allt hoppande samtidigt som man febrilt försöker att hålla balansen när publiken slår som vågor på den leriga gräsmattan.

Men trevligt måste jag säga att det var. Efter flertalet toalättbesök, en del engelskatalande och en droppe sprit i ögat så fick vi alla fall hem och sova.


Kvällen vart i alla fall väldigt trevlig och det var roligt att se Sahara Hotnights och Timo Räisänen.


Pusshejs

Av Ingrid - 12 juli 2008 14:58

De tre senaste dagarna har jag än en gång tjänat kosing på att passa valpar. Fast denna gånge var det bara två små odjur kvar :) En tik och en hane. Tiken är fortfarande otingad...

Och snart ska man lunka iväg till kristianstadagarna för första gången :) Tivolirock! Även det för första gången :P Så jag måste snart dra mig tillbaka till min loge. Mina sminköser och kläddesigners bara vääntar på att få överösa mig med alla dessa nya dyra kläder och kladda ner mig med all denna näringsrika och naturliga makeup som finns i överflöd :D....


Sitter och glor på Tilla päls. Den har blivit så fruktansvärt glansig! Undrar om det beror på det nya fodret...


Pusshejs från Ingrid (da fashionmodel)

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om prefixet "Taggade Tassar"?
 Jättebra! Jag gillar det.
 Bra, lätt att komma ihåg.
 Sådär, inget märkvärdigt.
 Dåligt. Svårt att komma ihåg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards