Alla inlägg under mars 2009

Av Ingrid - 31 mars 2009 14:11

Trodde precis att jag missat halva mattelektionen. Huh! Inte kul när man halvvaken blir påmind om att klockan är tre istället för två. Jag har ju världens längsta håltimme mellan dagens två lektioner så jag och Tilla brukar alltid sova ett tag då.

Men det vara bara Malin den klanten som kollat fel på klockan. Kanske borde gå ner nu dock innan jag kommer för sent på riktigt. I´ve got a rep to protect ;) hehe.


Dagens I-landsproblem: Munkarna är alltid slu i affären när jag vill ha dem. Men de ligger alltid där och frestar mig när jag bestämt mig för att stå över.

Av Ingrid - 27 mars 2009 20:50

Måste skriva TjockeBengt. Det är ett idrottsarbete vi har som är superlöjligt. Hur ska jag kunna veta hur man skriver en planering till en 120 kg man som inte ens vill gå ner i vikt, men ändå ska göra det på 8 månader. Suck. Det här kommer gå åt helvete. Om jag inte hinner utbilda mig till en personlig tränare på två dagar vill säga.

Kanske ska gå och göra några goda våfflor istället och skjuta upp pluggandet med. Det är jag ju i alla fall expert på :)


Ta de lugnt!


Dagens I-landsproblem: Varför blir alltid "och" coh", "som" osm", "ska" sak"  osv, osv?

Av Ingrid - 26 mars 2009 17:23

Satan vad stolt jag är över min hund nu. Det var just ett sånt här stadie som jag och Tilla är i nu som jag längtade så mycket till när jag precis skaffat hund. När hunden är så pass grundtränad och kan en massa saker och när allt bara flyter!

Ni kanske kan gissa på att det gick bra i agilityn idag också. Nu klarade hon av att bli skickad till slalomet hur bra som helst hela tre gånger utan att göra fel. Det ser ut precis så som jag föreställt mig att det ska se ut när jag handlar Tilla till slamlomet, så nu kan man verkligen se små glimtar av det färdiga resultatet (så färdig man nu kan bli med en hund).

Och inte nog med en lyckad agilityträning så spårade jag med Tilla idag. Jag lade ett 30 m långt spår (skrev ju för ett tag sen att jag kortar ner det

drastiskt och gör det lätt) med några timmars liggtid. Och det var första gången på länge som hon spårade så säkert som hon gjorde idag. Hon vek inte av en enda gång och verkade väldigt noga. Så nu har jag lite hopp om viltspåret också :D


Ha det så jävla bra nu och hoppas att det går som ni hade planerat med era hundar :) <3


Dagens I-landsproblem: Gaah, jag hatar att vänta på taxin.

Av Ingrid - 25 mars 2009 15:13

Idag är det fantamej vårväder på riktigt! Och så är det hunddag. Jag och Fanny har gått en härlig runda i skogen och sen tränat agility. Det gick fett bra idag med, både för mig och Fanny.

Jag har tränat två rejäla pass idag där man såg flera bra framsteg framförallt i slalomet. Men min handling "lyssnar" hon också väldigt bra på nu för tiden. Kontaktfälten har vi inte kört på idag utan det har blivit slalomet som vi koncentrerat på. Vi tränade lite mer på ingångar, så att hon verkligen tar första porten från höger sida vart jag än står, vilket gick bra. Det gäller ju att fortsätta träna så att hon inte börjar slarva. Sen satte jag även ihop hela slalomet, körde några hopphinder för att sedan skicka henne till slalomet. Och det gick skitbra! Första gången i alla fall, gångerna efter det var hon ordentligt slutkörd efter den långa träningen så då gick det lite sämre, men det spelar ingen som helst roll om det endast berodde på det!


Annars har det varit allmänt mys idag. Lärarna bjöd oss - här ute på hundgymnasiet - på våfflor ute i solen!

Ha det gott! (o är massa våfflor)




Av Ingrid - 24 mars 2009 20:24

Vi ska skaffa fiskar. Ett fint akvarie som ska stå i matsalen med en mal som ska heta Tamara. Precis som vår städerska :) Fanny och Petro håller på att göra i ordning till Tamara just nu. Hon kommer nog att trivas som fisken i vattnet!


Idag tränade jag och Tilla agility igen för första gången sen jag blev sjuk. Kontaktfälten har blivit jättebra under den långa pausen och nu söker hon sig ner med bättre fart  och är mer benägen att dutta. Slalomen gick också väldigt bra. Jag känner mig ännu lite säkrare nu inför de kommande tävlingarna i alla fall :D Det här kan ju faktiskt gå!


Snart ska jag och Fanny kolla på Trollkarlen från Oz. En klassiker man bara måste ha sett, annars har man gått miste om mycket. Scrubs är en serie som gillar att göra parodi på den filmen t.ex Och eftersom Fanny har lyckats missa den här filmen fram tills nu så bestämde jag mig för att åtgärda det problemet.


Tigers and lions and bears oh my!! Puss o gonatt


Dagens I-landsproblem: Hur kokar man stenar?

Av Ingrid - 21 mars 2009 12:48

Tjenixen. Jag bangade Malmö utställningen idag. Hade velat åka hur gärna som helst! Klockan ringde och allt imorse, men jag hade så fruktansvärt ont i mina lungor och luftrör. Så jag tänkte att jag stannar hemma idag så att jag kanske mår ännu lite bättre imorgon. Och då måste jag ju vara där, i vilket skick jag än är, eftersom jag lovat att hjälpa till vid juniorhandlingsringen.

Och Malin, jag vet äntligen hur det är att ha en liten magsäck! Har knappt ätit nånting denna veckan efetrsom jag varit "mätt" hela tiden! Det jag har ätit mest av var en halv kebabtallrik (dom är jättesmå) innan jag blev proppmätt (illamående också iof), och jag brukar inte ens bli mätt på en hel i vanliga fall!

Jag skulle faktiskt kunna leva så här ju.


Nu ska jag spela mitt älskade Sacred <3

Tjingeling


Dagens I-landsproblem: Vaddå? Var det inte klister på de här post-it lapparna?


Av Ingrid - 17 mars 2009 19:59

Fick reda på en tråkig nyhet idag. Tillas kullbror Abbe har fått somna in då han led av akut leukemi. Abbe var tyvärr den enda vovven från Tillas kull som jag aldrig fick träffa (förutom när Tilla var väldigt liten, typ bebisliten) men jag sörjer ändå med Abbes ägare Ulla-Britt och Janne, och så har jag gett Tilla en extra kram för att hon i alla fall lyckligtvis fortfarande finns med mig.

Och min lilla guldklimp har legat vid min sida ända sen i söndags då jag legat med 39 graders feber, halsont (läs; rakblad i halsen) och en gräslig hosta. Utan att klaga det minsta lilla på den bristande aktiviteten. Försöker dock utföra några enkla trix med henne emellanåt så gott jag kan och orkar för att lätta lite på mitt dåliga samvete.


Men ni får pussa extra mycket på era hundar idag och visa att dom betyder något för er!

Ha det bra

Av Ingrid - 14 mars 2009 16:28

Nu har jag och Dessiré varit duktiga och lunkat på i några timmar. Hela Linnérundan för att vara exakt. Jag och Tilla passade på att träna lite lydnad också när kameran ändå var med, vilket gick jättebra :)


Nu ska jag bara hoppa in i duschen, sen drar jag och Tilla till Sara! Taconight och melodifestivalen. Har dock inte sett ett enda avsnitt av det i år, men nån gång ska väl va den första.


Ha en mysig lördag :) Pusshejs


Dagens I-landsproblem: Oops, för mycket lök på mackan...


 Molla, Dessiré och Tilla


 





Presentation

Omröstning

Vad tycker du om prefixet "Taggade Tassar"?
 Jättebra! Jag gillar det.
 Bra, lätt att komma ihåg.
 Sådär, inget märkvärdigt.
 Dåligt. Svårt att komma ihåg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards